top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverGinet Balistreri

Hemelvaart


Fotografie: Ginet Balistreri


Een beetje zorgen voor elkaar

Iets dat best een goede daad is

Is een waardevol gebaar

En meestal nog steeds gratis


Om de hoek loert het gevaar

Tot mijn groot afgrijzen

Dat ze naast zorgen voor elkaar

Ook de hemel gaan prijzen


Dan staat een gedaante met baard

Achter de kassa voor de hemelpoort

Die geeft je na betaling een toegangskaart

Alleen pinnen, zoals dat hoort


Maar misschien loopt het niet zo'n vaart

En blijft de hemel in de lucht

Van geldbesmetting bespaard

En de Here van hebzucht


Ik ben nog lang niet bejaard

En heb geen plannen voor Het Paradijs

Ik heb geen centjes gespaard

Voor een toegangsbewijs


Elk jaar op Hemelvaart

Kijk ik opnieuw, voor het te laat is

Naar de Hellevuurtoegangskaart

Die ik wel heb, want die is gratis


Misschien zit het niet in mijn aard

Mijzelf het beste te gunnen

Voel ik me snel bezwaard

Als anderen niet meegenieten kunnen


Ik wil met Hemelvaart

Helemaal voor nop

Een gratis hemel op aard

Maar dat wordt vast een flop


Ik ben geen hemelmakelaar

Geen engel op de zon

En ook geen tovenaar

Of goddelijk spion


Maar ieder die zorgt krijgt zomaar

Als ik het bepalen kon

Met Hemelvaart elk jaar

Een Hemelkortingsbon

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page