top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverGinet Balistreri

Mensenallergie


Aan mensen geen gebrek

Je hebt stomme en leuke

En je hebt ze, het is gek,

Waar mijn kleine teen van gaat jeuken

Ook heb je varianten

Ik doe even mijn beklag

Wanneer die beginnen te praten

Zit ik direct onder de uitslag

Of van die mensen met gezicht

Als een donderwolk

Mijn longen klappen in één klap dicht

Van dat levensbedreigende volk

Ik hap wanhopig naar adem

Van iemand in mijn energieveld

Zoveel plek in het universum

Maar precies hier staan uitgeteld

Dan de loslopende gekken

Waar ik er ook één van ben

Ze geven me acuut rode vlekken

Als ze te dicht langs mij lopen

Ik kan niet veilig naar buiten

Op elke meter een zweem

Van mensen, allemaal mensen

En hop, ik zit onder het exceem

Rode ogen, stekende oorschelpen

Naar de dokter is geen advies

Hij kan mij niet helpen

Want ook voor hem ben ik allergisch

Ik verdraag niks op twee benen

Met twee armen en twee handen

Pas als de mensen zijn verdwenen

Stopt mijn huid met branden

Een oplossing wordt niet gegeven

Zo één, twee, drie

Ik moet maar leren leven

Met mijn mensenallergie


8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

April

bottom of page