top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverGinet Balistreri

Omdat je anders bent


Dare To Be Different
Fotografie: Ginet Balistreri

Met de ochtendzon achter het gordijn

En vers gedroomde beelden die ik niet herken

De werkelijkheid staat samen met mij op

En sist dat ik nog steeds anders ben


Mijn brein breidt een begin aan de dag

Maar het langetermijngeheugen prent

Mij mijn dagelijkse strijd weer in

Dat is normaal als je anders bent


Liever was ik vandaag in stilte

Maar ik breng mijn offers consequent

Kom maar op, jij moeilijke buitenwereld

Ik weet dat je vandaag niet anders bent


Ik laat het over me heen komen

De minachting is weer ongekend

‘Waarom?’ vraag ik aan het plafond

Die terug ketst: ‘Omdat je anders bent’


Mijn uitgetypte woorden

Die ik de ruimte in zend

Zeggen: ‘Het is gewoon niet anders

Als je anders bent’


Treinen en traktaties

Is wat ik soms mis

Uitsluiting wordt eensgezind toegestaan

Wanneer iemand anders is


Dat hokje dat een ander

Speciaal voor mij heeft klaarstaan

Ook daar pas ik niet in

En heeft niemand wat aan


Blijf nieuwsgierig en blanco

Wees voorzichtig met weren

Van iemand die anders is dan jij

Kan je vaak een hoop leren


Val je ergens buiten of op

Is het de spot die nooit went

Weet dan dat je niet slecht of fout

Maar alleen maar anders bent

Recente blogposts

Alles weergeven

April

bottom of page