top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverGinet Balistreri

Knop

De kinderen in de taxi

Stellen me allemaal die vraag:

“Ginet, waar is die rode knop voor?

Ik weet alles zo graag


Het ziet er aanraakbaar uit

Aardbeirood met letters er op

Wat gebeurt er als ik per ongeluk

Er op kom met mijn vingertop?


Ginet, vertel eens even

Waar is die knop toch voor bedoeld?

Komt er soms muziek uit

Of wordt de auto gekoeld?


Wij zijn nog maar kinderen

En moeten nog veel leren

Ook waar die knop voor is

Dus ik vraag het nog 12 keren”


“Jongen, meisje, luister

Die knop heeft een naam

Ik noem het de ‘Afblijfknop’

Is dat even leerzaam!”


Het is speciaal bedoeld

Voor hele slimme kids

Die maken met deze knop

Helemaal de blits


Met de afblijfknop zullen

Alleen de beste kinderen

Die echt alles willen leren

Zich niet aan die knop hinderen


Hij is dus daarvoor bedoeld

Om nieuwsgierige bengels

Te leren hoe goed ze zijn

In het afblijven met hun tengels”


Toen was het even stil

Er wordt door kinderhersentjes nagedacht

“En als ik er dan toch aanzit?”

“Dan krijg je een aanklacht


Dan komen een hoop sirenes

Je schrikt je echt een bult

Brandweer, ambulance, politie

En ook het leger, en jij krijgt de schuld”


Vele taxikinderen later

Heeft nog geen één eraan gezeten

Nooit ging het stoutzijn-alarm af

Maar waar hij echt voor is zou ik niet weten



8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page