top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverGinet Balistreri

Portret

Er was eens een potloodartiest, een rare kwast

Gewapend met blok papier en toebehoren bij mij te gast

Hij wilde mijn indrukwekkende verschijning

Vereeuwigen met zijn kundige verfijning


Ik voelde me vereerd

Niks verkeerd

Als deze getalenteerde boy

Mij portretteert

Zolang hij mijn mooi

Glimlachje maar accentueert


En vol vertrouwen

Liet ik hem mij aanschouwen

Zijn stift gniffelde fervent

En ongenadig permanent


Ik zag mezelf

Al op het vel

Als godin of elf

Of als diva ook wel

Of als sexy lellebel


Met mijn ogen op zaadvragend

Poseerde ik uitdagend

Kneed de krullen in mijn haar

We knipoogden naar elkaar


‘Wat is je hobby?’ vroeg hij

‘Airbrushen’ is wat ik zei

'O, dat is toch met zo’n spuit?’

Ik knikte en dacht: ‘Wat maakt dat nou uit?’


De ogen van de kunstenaar

Werden steeds brutaler

En zijn stoute grijns steeds royaler

Toen riep hij uit: ‘Ik ben klaar!’


Ik mocht, in vuur en vlam

Kijken naar wat kwam

Uit zijn knappe handen

En met mijn mond vol tanden


Net als op het portret zeg maar

Zat ik versteend en stil daar

Ik schrok me een ongeluk

Toen rolde ik keihard schaterend

van m’n denkbeeldig voetstuk

En bedankte deze geniale vent

Want wat dit portret had

Was exact wat ik nodig had!



8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page